Sunday 29 May 2011

mana bukti kau cintakan aku?

'Eh, cantik juga dia tuh.. kan?'dalam hati ada taman.. HAHA
'try la chat ngan dia kat FB,ckap kat dia hang suka kat dia' bisikan syaitan brtopengkan manusia brnama kawan
aku pon 'on' ja la...
with foolery, i started chatting wit her.. n i knew she love me too..
sjak tu, brmulalah percintaan yg kupikir indah....
dlam 1 bulan kmi kapel... brita ni smpai kat telinga naqib usrah...
OMG!!! takut gila...
dan sampailah masa waktu kami nk usrah, naqib sja pikir tajuk 'kapel'
mula2 aku rsa xnak dgr apa yg cba dia smpaikan.. n dlam kumplan usrah aku tu.. dlam 5 org,sorang ja yg xkapel.. gla kot
ttiba naqib tnya aku..:'ha! *****, boleh x nk cinta?'
aku pon dgn foolerynya geleng...
lalu ditegur oleh naqib.. aku kmbali focus..
katanya:
'knap Tuhan bagi rasa sayang n suka, klau xboleh cinta?? abg pon cintakan 'somebody'..
tp apa yg abg buat.. abg sbar.. sbb abg tau bkan smpai waktunya lagi...
hidup kita panjang lagi.. lpas kita kat skolah, kita akn mlangkah ke U..
lpas U,kta krja plak.... waktu tu, rmai yg kita jmpa.. mngkin lbih elok dri yg dlu...
kita cintakan dia.. cm na kita nk tunjuk kita syg dia??
kita sama2 xbuat maksiat.. kita xchatting, kita xdating.. kita xkcau anak dara org...
kita cintakn dia dan kita xnak dia nnti trhumban dlam khinaan.. itulah bukti kita cintakan dia..'
ttiba,dtang keinsafan menusuk qalbii...
ku tundkkan wajah dan brmuhasabah sbentar....
OMG! wat had i done?
kata naqib lagi:
firman ALLAH: lelaki yg baek untk pompuan yg baik, jga sbaliknya..
n lpas tu aku pon ptus..[bkan sbb xcinta dah, nmun sbb aku cintakan dialah aku ptus...]
aku brpgang pda janji ALLAH: L yg baik untuk P yg baik....
baru aku sdar, slama ni aku dah trslah cara untk mnzahirkan rasa cinta..
thanks G0d for throwing me out of prob....
klau kita ada jodoh.. insyaALLAH kita brsma juga 1 hri nnti
:)

2 comments:

  1. nice.....^_^
    kuat menghadapi dugaan Allah!!
    dat's story seem like my story....almost...

    ReplyDelete
  2. insyaALLAH... smoga ALLAH beri kekuatan :)

    ReplyDelete